MAKİNELER – Nokta Birleştirmece

Antalya’da tatilimiz devam ediyor. Teyzeleri ve Tolga Ağbi’leri ile birlikte olunca bizim oğluşların kefine diyecek yok. Günlerimiz denize girmek dışında genelde havaların sıcak olmasından dolayı kapalı ortamlarda geçiyor. Geçenlerde birlikte gezdiğimiz bir alışveriş merkezinde kitapçı görünce hep beraber oraya doğru gittik. .Kitapçıda herkes yaşına ve ilgi alanına göre bir yerlere yöneldi. Teyzemizin elinde kedilerle ilgili bir kitap vardı Tolga Ağbi’mizse film ve müzik cd lerini incelemeye başladı. Ben de  yakın zamanda alıp okumaya başlamak istediğim Adam Fawer’in “Empati”sine bakıyordum O arada bizim oğluşlar ellerinde birer kitapla yanıma geldiler.  Büyük oğlum “Kaslar ve Kemikler” , küçük oğlumsa “Makineler” diye bir kitap bulmuş. Her iki kitap da Tübitak a ait. İkisi de çok güzel ve tam yaşlarına uygun kitaplar seçmişlerdi. Kasaya gidip satın aldık

Bahsetmek istediğim 6 yaşındaki oğlum için satın aldığımız Makineler kitabı. Kitap Tübitak tarafından hazırlanmış “Erken Çocukluk Kitaplığı” kapsamında bir kitap. Tamamı nokta birleştirme denen bulmacalardan oluşuyor. Bulmacalar, noktalar birleştirildikten sonra ortaya çıkan resimlerin boyanması ile devam ediliyor. Nokta birleştirmeler 1 den başlayarak maksimum 40 lı sayılara kadar gidiyor, dolayısıyla çocukların kalem tutma becerisini de geliştirirken, sayıları sıralı öğrenmesini sağlıyor.

İnşaat makinelerinden, gökyüzündeki makinelere, yollardaki makinelerden, acil durumlarda kullanılan makinelere kadar çeşitli konu başlıkları ile çok farklı araçların bulmacalarının yer aldığı kitap çocuğun bu konudaki bilgi dağarcığını da arttırıyor. Noktalı birleştirme kitapları sadece “makineler” ile sınırlı değil elbet. Deniz kıyısı, dinozorlar, Doğa, Hayvanlar ve Uzay olmak üzere beş farklı konuda daha kitabı var. Bizim favorimiz dinozorlar. Bundan sonra ki kitabımız o olacak.

Büyük oğlumun aldığı kitap “Kaslar ve Kemikler” de O’nun çok ilgisini çekti. Bir başka yazımda da bu konudaki gözlemlerimi yazacağım.

10 Replies to “MAKİNELER – Nokta Birleştirmece”

1. Yeğenim yaklaşık üç yaşlarındayken (şu an altı yaşında) bu tarz kitaplar almıştık. Sayı saymayı biliyordu ama noktaları birleştirirken rakamların görsel biçimlerini tanımayı öğrendi ve 100 lere kadar kendi kendine sayıları öğrendi. Bu tarz kitaplar eğlendirirken öğretiyor, ne güzel.

Gerçekten eğlendirirken öğretiyor…

2. Tübitak yayınları çok faydalı. Genelde bilinçli ebeveynler çocuklarına bunlardan almayı tercih ediyorlar.. Yaşları da artık tam uygun bu tip yayınlara…

Tatil süper:)))) Size iyi tatiller diliyorum

Ebru Hanım, teşekkürler size de iyi tatiller :))

3. Çok mu sıcakkk, diye başlamak sitiyorum, Pazar günü biz de Antalya- kaş yolcusuyuz. Ve benim sıcakla aram hiç hoş değildir. Tübitak yayınları çok güzel oluyor. Her yaş için yayınları olması sa süper

Lale Ablacım gerçekten çok sıcak…arabadan indiğinde ya da klimalı bir yerden dışarı çıktığında hamama girdiğini zannediyorsun:)))
    size iyi tatiller

4. TONTİSADA & BUSRA says:

biz de tubitak kitaplarını çok seviyoruz.hem kaliteli hem ucuz.Ben bu sayı birleştirmelere çok baktım.Alsak mı,yapabilir miyiz diye?Ada çabuk öğrendiği için alıp denemek istedim aslında.Ama yaşına göre çok ileri gitmesini de şimdilik doğru bulmuyorum.Sayıları tanıyoruz ama doğru çizgi çekmekte zorlanıyoruz.Acaba çizgi çekmemize yardımcı olurmuydu ki?Bu konuda bana önereceğiniz başka kitap var mıdır?

3-6 yaş için öneriliyor aslında, bence bir dene eğer sıkılırsa kaldırır bir altı ay sonra tekrar çıkarırsın..
    Bir de daha önce de yazdığımız erken çocukluk kitaplığı serisinin diğer kitaplarını da mutlaka tavsiye ediyoruz.
    öpüyoruz Ada’yı sevgiler

5. Tübitakın dergilerine ve kitaplarına bende çok meraklıyım. Hala birşeyler öğreniyorum ne güzel dimi 🙂

Gerçekten ben de öyle:))

6. Şimdiiii. Şeytanın bacağını bir kıralım artık..Buradan başlıyorum ilk yoruma.Çok ayıp ettiğimi biliyorum.

Benim de bir torunum var, 5 yaşında.Her gidişimde kitaplar götürürdüm.Önce sadece resimli, sonra resim altları yazılı, en son da resimli hikâyeler. En son orada kaldım ben. Artık gidemiyorum.Annesi Tubitak’ın bu kitaplarından alıyor şimdilerde.Ama ben O’ndaki gelişmeyi takip edemiyorum.Başka şehirlerdeyiz ve ben şimdiki durum(!)dolayısiyle kapı dışarı çıkamıyorum.

Ay, mektup gibi oldu bu..Kısaca; çocukların okuma alışkanlığı gelişmeli mutlaka..Faydalı bilgilerle doldurmalılar o taptaze beyinlerini..Harika kızlarsınız siz.
    Devam..
    Sevgiyle

—-
    Hoşgeldiniz, çok mutlu olduk.
    Torununuz olduğunu bilmiyorduk. Özlüyorsunuzdur torununuzu, onlar gelsinler ziyaretinize sık sık.

7. Haaa..Bi de tatilin keyfini çıkartın. Benim için de..E mi!!

8. tatilde olduğunuzu bilmiyordum,öncelikle iyi tatiller,bizim de favori kitaplarımız ve çoğunu kitaplığımıza ekledik….

perili köşküm;
    kitaplar konusunda beğenilerimiz ortak genelde değil mi….sevgiler bizden

9. İiyi tatiller, ne guzel tadini cikarin… 🙂

Teşekkürler 🙂

10. yusuf gümüştekin says:

tübitak yayınlarından çok faydalanıyoruz.özelliklede nokta birleştirmede kızım bu kitapları çok begeniyor matematigide sevdiriyor.