Kastamonu’da Tatildeyiz

19 Mayıs bayram tatilini fırsat bildik, iki gün de kafadan ekledik ve Kastamonu’ya geldik. Yaşasın! (Alkış sesi) Her geldiğimizde olduğu gibi Kastamonu ve çevresi kazan biz kepçe geziyoruz da geziyoruz , buraya özgü meşhur sevdiğimiz  yemekleri yiyoruz . İlk yemek turumuz buranın meşhur yemeği olan püran yani kuyu kebap yemek için Taşköprü yolunda başladı . Kuyunun içinde yanan ateşte bütün olarak pişirilen kuzudan yiyip ufak bir Kastamonu turu attık.  Fatih Sultan Mehmet Han zamanında 1454 yılında yapılmış olan ilk defa gördüğüm İsmail Bey Külliyesi’ne ve  Devehanı Kültür Sanat Merkezi’ne gittik. Burada develerin yüklerinin boşaltılıp bağlandığı, günümüzde el sanatları satış yeri olarak kullanılan bir han vardı. Hanın karşısında yer alan İsmail Paşa Camiinin içini de gezme fırsatı da bulduk. Külliyenin içindeki türbeyi gezdik, meşhur Kastamonu dokumalarından aldık, çarşı içindeki hediyelik eşyalar satan küçük dukkanlarda dolaştık.

Yolunuz düşerse Kastamonu’ya, İsmail Bey Külliyesini ve Devehanı Kültür sanat Merkezi’ni mutlaka gezin.

Kastamonu’da gezilebilecek diğer tarihi yerler den bazıları ise şunlar