KASTAMONU’DA TATİL KEYFİ

Cumartesi çıktık yola. bir gece Ankara’da kalıp pazar günü Kastamonu’ya doğru yola çıkmayı düşünmüştük ama çocuklar o kadar heyecanlıydılar ki bir an önce anneanne ve dedeye gitmek için bana rüşvet bile teklif ettiler. Ben de bu fırsatı iyi değerlendirip bakın beni üzmeyin yoksa Ankara’da 5 gün kalırım gibi cümleler sarfederek onları tehdit ettim. Şaka bir yana ailemden ayrı bir şehirde yaşamak benim için zor olsa da çocuklarımın tatillerde başka şehirlere gitmek, akrabalarını ziyaret etmek için bu kadar istekli ve sevinçli olmaları da çok mutlu ediyor aslında…Artık büyüdüler daha bilinçliler, özlemeyi, kavuşmayı,yakınlarının kıymetini daha iyi biliyorlar.

Neyseki Kastamonu’ya sağ salim geldik,yolculuğumuz çok keyifli geçti. Bizim çocuklar bebekliklerinden beri bizimle seyahat ettiklerinden yolculuk ne kadar uzun olursa olsun hiç sıkılmazlar. Yolculuk boyunca Tarkan’ın şarkılarına eşlik ettik, birbirimize bilmeceler sorduk, İkisi de bize sonu hiç gelmeyecek sandığımız masallar anlattılar. Ayrıca akşam karanlığına kalmış olsak da doğanın güzelliğini izlemekten çok keyif aldık. Yaz kış yemyeşildir zaten bizim buralar yazın rengarenk çiçeklerle, sonbaharda ağaçların sarı, kırmızı ve turuncu yapraklarıyla, kışınsa karın bembeyaz güzelliğiyle süslüdür Karadeniz’in yeşilliği

Pazar günü lapa lapa kar yağışıyla keyfimiz ikiye katladı. Yolda olmadığımız için şükrettik halimize.

Bir de üzüntümüz oldu burda. 9 yıllık muhabbet kuşumuz Boncuk geldiğimiz gün sabah hastalanmış. Bir saniye susmayan, soru cevap şeklinde bile konuşan geveze kuşumuz Boncuk’un tünediği yerde hiç kıpırdamadan, hiç konuşmadan sessizce durması bizi çok üzdü. Sonra kuşçunun tavsiyesi üzerine kafesin içine lamba sarkıttık, eğer hastalığı üşütmeden kaynaklanıyorsa lambanın ısısının kuşun metabolizmasını düzenleyeceğini söyledi. Ben bu satırları yazarken biraz daha toparlandı sanki boncuk.

Umarım yarın daha iyi olur eskisi gibi bıdır bıdır konuşmaya başlar, bizim oğluşların omuzuna konarak kendini oda oda gezdirir.

Bugün öğlen çok özlediğimiz bir lezzet olan etliekmek yemek için dışarı çıktık.Buranın çok meşhur olan yemeklerinden biridir etli ekmek. Aslında saçta pişirilir bu yüzden çarşıda yapılan haliyle gerçeği gibi olmuyor ama biz yine de çok severek yiyoruz.

Dönüşte evin bahçesinde karlarla oynadılar çocuklar. Kara rağmen hava çok yumuşamıştı +3 derece bize ılık geldi malum Kayseri’de -10 larda seyretti bu kış hava sıcaklığı gün içinde.

Bir de anneannemizin torunları için hazırladığı karne hediyeleri vardı anlatmak istediğim ama artık bir sonraki yazıya kalsın.