KASTAMONU’DA TATİL KEYFİ

Cumartesi çıktık yola. bir gece Ankara’da kalıp pazar günü Kastamonu’ya doğru yola çıkmayı düşünmüştük ama çocuklar o kadar heyecanlıydılar ki bir an önce anneanne ve dedeye gitmek için bana rüşvet bile teklif ettiler. Ben de bu fırsatı iyi değerlendirip bakın beni üzmeyin yoksa Ankara’da 5 gün kalırım gibi cümleler sarfederek onları tehdit ettim. Şaka bir yana ailemden ayrı bir şehirde yaşamak benim için zor olsa da çocuklarımın tatillerde başka şehirlere gitmek, akrabalarını ziyaret etmek için bu kadar istekli ve sevinçli olmaları da çok mutlu ediyor aslında…Artık büyüdüler daha bilinçliler, özlemeyi, kavuşmayı,yakınlarının kıymetini daha iyi biliyorlar.

Neyseki Kastamonu’ya sağ salim geldik,yolculuğumuz çok keyifli geçti. Bizim çocuklar bebekliklerinden beri bizimle seyahat ettiklerinden yolculuk ne kadar uzun olursa olsun hiç sıkılmazlar. Yolculuk boyunca Tarkan’ın şarkılarına eşlik ettik, birbirimize bilmeceler sorduk, İkisi de bize sonu hiç gelmeyecek sandığımız masallar anlattılar. Ayrıca akşam karanlığına kalmış olsak da doğanın güzelliğini izlemekten çok keyif aldık. Yaz kış yemyeşildir zaten bizim buralar yazın rengarenk çiçeklerle, sonbaharda ağaçların sarı, kırmızı ve turuncu yapraklarıyla, kışınsa karın bembeyaz güzelliğiyle süslüdür Karadeniz’in yeşilliği

Pazar günü lapa lapa kar yağışıyla keyfimiz ikiye katladı. Yolda olmadığımız için şükrettik halimize.

Bir de üzüntümüz oldu burda. 9 yıllık muhabbet kuşumuz Boncuk geldiğimiz gün sabah hastalanmış. Bir saniye susmayan, soru cevap şeklinde bile konuşan geveze kuşumuz Boncuk’un tünediği yerde hiç kıpırdamadan, hiç konuşmadan sessizce durması bizi çok üzdü. Sonra kuşçunun tavsiyesi üzerine kafesin içine lamba sarkıttık, eğer hastalığı üşütmeden kaynaklanıyorsa lambanın ısısının kuşun metabolizmasını düzenleyeceğini söyledi. Ben bu satırları yazarken biraz daha toparlandı sanki boncuk.

Umarım yarın daha iyi olur eskisi gibi bıdır bıdır konuşmaya başlar, bizim oğluşların omuzuna konarak kendini oda oda gezdirir.

Bugün öğlen çok özlediğimiz bir lezzet olan etliekmek yemek için dışarı çıktık.Buranın çok meşhur olan yemeklerinden biridir etli ekmek. Aslında saçta pişirilir bu yüzden çarşıda yapılan haliyle gerçeği gibi olmuyor ama biz yine de çok severek yiyoruz.

Dönüşte evin bahçesinde karlarla oynadılar çocuklar. Kara rağmen hava çok yumuşamıştı +3 derece bize ılık geldi malum Kayseri’de -10 larda seyretti bu kış hava sıcaklığı gün içinde.

Bir de anneannemizin torunları için hazırladığı karne hediyeleri vardı anlatmak istediğim ama artık bir sonraki yazıya kalsın.

Kastamonu’dan herkese sevgiler

11 Replies to “KASTAMONU’DA TATİL KEYFİ”

1. BEN DE KASTAMONUYA GİTMEYİ ÇOK İSTERDİM.HEP ARKADAŞLARLA BÖYLE PLAN YAPARIZ AMA BİR TÜRLÜ OLMAZ.BU ARAD BİR DAHA ANKARA’DA KALACAKSANIZ BENDE SİZLERİ GÖRMEK İSTERİM.BİR DE ŞU TEREYAĞ KÜPÜNÜ NERDEN ALDINIZ?BEN DE İSTİYORUM ONDAN.ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR AMA AZ TUZLU OLAN VAR MIDIR Kİ?BEN ÇOK TUZLU YİYEMİYORUM MALUM OĞLANA DA AZ TUZLU YEDİRMEM LAZIM.CEVAPLAR İÇİN ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER…

2. fulyacım kastamonudan döndün mü, özlemcim iyileşti mi kolun gibi sorular için geldim ve ooooh içim açıldı sayfalarınızda…şu etli ekmek ve tereyağı tabii bitirdi beni..artık tereyağları da bozuldu kızlar, geçen gün annemle bana bir mandıradan aldım ,,valla tereyağıyla alakası yoktu, hazırlar da eskileri gibi değil..of ya işim gücüm boğaz..neyse çocuklar tatile çıkmışlar, umarım güzel geçiriyorlardır, tabii siz de..bazı anneler 1 hafta sonra “aman okl açılsa da gitseler”diyorlar, sanırım okuldaki aktiviteyi evde de bekleyip rahata alışmış anneleri bayıyorlar:( bilmem ki…benim annem mutlu olurdu bizle tatil yapmaktan..çalışan anneler zaten göremiyorlar..bilmem büyüsün göreceğiz…öpüyorum kızlar sizi..

3. Nalan (Desertwind) says:

Yahyalida yasarken, biri bize , hadi sizi Ankaraya anneneye ve babanneye gotureyim dediginde , oyle sevinirdik ki…O sevginin ve o muhabbetin yeri baskadir:)Hele yaninda etli ekmek varsa , bende hemen Kastamonuya geliyorum:)

4. Pınar Altuntaş says:

Çok güzel görünüyor Fulya’cığım.
    Muhabbet kuşunuzun üzerine konduğu diğer muhabbet kuşu kimin ?
    Çok lezzetli görünüyor yanakları 🙂
    Kastamonu’yu bende çok merak ediyorum. Özellikle de Abana’yı… İnşallah bir gün nasip olur oralara gidip görmek!
    Ben Konya Akşehir’liyim. Bizimde etliekmeğimiz meşhurdur bilirsin. Ama bizde odun ateşinde pişiriyorlar ve lahmacun gibi açık oluyor ama uzun oluyor.
    Hımmm canım istedi valla ya !

5. anneanne yanında geçen her an ne güzel olur…
    hem kar ,hem aile büyüklerinin yanında olmak,hem etli ekmek ooooo kıskandım valla…:)
    mutlu tatiller…

6. eda suner says:

Ben oğluşun resmine bittim Fulya’m ya kesin büyüt bunu as odasına süper bir poz yakalamışsınız iyi eğlenmişsiniz de oh ne güzel 🙂

7. o etli ekmek harika görünüyor…kuşunuz çok tatlıymış üzüldüm arkadaşım…annenin yanında tadını çıkarherşeyin eve döndükten 1 gün sonra bile özlyor insan… ilk 1 hafta kötü geliyor sonra sızı azalıyor…
    neyseki 15 gün berabersiniz buralar aynı bildiğin gibi…

8. önce lafa etli ekmekten başlayayım , bayılırım. Şu nada da hala kahvaltı etmedim.Resim süper, yüzündeki ifadeye bayıldım oğlunuzun. Kastamonulu çok arkadaşım var, hep anltırlar güzelliğini. Neyseki kuzenim bir Kastamonuluyla evlendi bu yıl. Birlikte gideceğiz artık. SEVGİLER SİZE

9. ozlem erk says:

Herşey harika görünüyor ( tabii zavallı kuş dışında) Keyfini çıkarın. Aneenlere selamlar, bıcırları öpüyorum..iyi tatiller canım.SEVGİLER

10. yüKseLenBaŞaK-çiLeKliSüt__ says:

Kastamonu’ya ben de en son iki sene önce gitmiştim. Anneannem, bir dayım, bir de bir teyzem ve çocukları orda.. Manevi değeri çok büyük olan bir yerdir Kastamonu. Evliya türbeleri, Çanakkale kahramanlarının heykelleri vs. Çanakkale şehitlerinin bir çoğu Kastamonulu’dur diye duymuştum.. Buram buram tarih kokar bazı köşeleri..

Etli ekmeği ordaki teyzem çok güzel yapar burda görünce teyzem -ve tabi etli ekmeği- aklıma geldi birden(: