Gemiyle Baltık Turu- Gydnia ve Klapedia

Geçtiğimiz günlerde tam 11 gün süren bir gemi turuna katıldım. Gemiyle ilk seyahatimdi ama  bundan sonra baska gemi turlarına da katılmak isterim, gemi adeta bir yüzen otel, valiz boşalt yerleştir derdi olmadan tek konaklamayla fazlaca ülke gezme şansımız oluyor. Biz de bu turda tam dokuz tane baltık ülkesi gezdik.

İlk gemi gezim olduğu için ilk iki gün boyunca gemi hareket halindeyken denize bakamadım. Tur arkadaşlarım daha önce de gemi turlarına katıldıkları için bu konuda daha rahattılar. Geminin limana yanaşmasını , özellikle de limandan ayrılmasını izlemek çok keyifliydi. Bunu da ancak üçüncü limandan itibaren yaşadım tabi. Yine de siz siz olun hareket halindeyken çok fazla denizi izlemeyin, tutuyor.

Gemimiz Costa Pasifica çok büyük bir gemi idi. Bu yüzden denizdeki dalgadan hiç bir şekilde etkilenmedim ama ilk gun Danimarka’nın Bornholm adasına demir atıp gemiden kıyıya botlarla geçecektik.Denizin aşırı dalgalı olması nedeniyle Bornholm planı iptal oldu ve bütün günü gemide geçirmek zorunda kaldık. Biz o gün bile gemide dalgadan  etkilenmedik.

Bir sonraki limanımız Polonya’nın Gydnia kenti idi. Gemi limana demir attı ve Gydnia a indik. Tur boyunca özel turlara katılmamaya, kendimiz gezmeye özen gösterdik.  Tura katılanlar eski bir şehir olan Gidans a gidip keyifli bir gün geçirmişler. Günlerden cumartesi olduğu için hala kominizm etkileri görülen bu şehirde çoğu dükkan kapalıydı. Bu yüzden Gydinia da çok fazla yapacak şey bulamadık. Riviera diye bir alışveriş merkezine gidip orada dinlenme ve yemek yeme fırsatı bulduk.

plaj

Daha sonra yürüyerek plaja, oradan da limana geçtik. Biz üstümüzde montlarla dolaşırken yerli halkın kısacık şortlarla dolaştığını hatta denize girdiğini görüp şaşırdık. Onlar bize göre soğuk denebilecek bir havayı bile sıcak sanıyorlar diye düşündük. Polonya halkının özellikle de kızlarının gerçekten çok güzel olduğuna karar verdik. Hem güzel hem kibarlar, çok da misafirperverler.

Gydina’da Limanda gezilebilecek bir savaş gemisi, bir de denizcilik gemisi vardı. Biz sahilde oturup dondurma yemeyi tercih ettik. Oralarda külahta dondurma bizimkilerden farklı olarak çok uzun . Akşam dönüş saatimiz gelince  gemimize gidip Litvanya’ya gitmek üzere limandan ayrıldık.

————–

Bir sonraki durağımız Litvanya’nın Klapedia limanı oldu.       kla2

Burada Hitler’in halka seslendiği ve kendinden nefret ettirdiği söylenen binayı gördük.araba

Ortasından bir kanal geçen sakin bir şehir Klapedia. Neredeyse K ve D harfleri şeklindeki bir binadan başka büyük binası olmayan, ortasından kanal geçen bir liman şehri. Tüm diğer baltık ülkeleri gibi Klapedia’da da  kehribar çok fazla. fotoğraf 1 (5)

Görseldeki kehribarlar orada bir workshop da ilgimi çeken kehribarlar.

Klapedia’da iyice gezip dolaştıktan sonra,  dinlenmek ve yemek yemek için baltık bölgesinin en büyük alışveriş merkezi olduğu söylenen bir AVM bulduk. Taksilere binerek oraya gittik. Acropolis Shopping Mall. Orada free wi-fi noktası benim için en cazip  şeydi.

Hem Gydnia ‘da hem de Klapedia’da kendi para birimleri geçerli. Euro verirseniz kabul edenler olabiliroy ama para üstünü kendi para birimleriyle verebiliyorlar. Kredi kartı ise heryerde rahatlıkla kullanılabiliyor.

Litvanya’nın da liman kentini gördükten sonra akşam yine gemimize geri döndük.

Kaptanın balo gecesi için şık kıyafetler giyip yemek için hazırlandık.

Ertesi gün Letonya’nın başkenti Riga’ya gitmek üzere limandan ayrıldık.