DUBAİ SEYAHATİM

Geçtiğimiz haftalarda Dubai’ye gitme fırsatım oldu. Kastamonu Yardım Sevenler Derneği üyeleri Dubai’ye gitme kararı almışlar. Annem de bu tura dahil olduğunu bana haber verdiğinde eşim -“sen de katılabilirsin geziye” dediğinde sevincimden havalara uçuyordum. Uzun yıllar sonra ilk defa eşim ve çocuklarım olmadan seyehate çıkmak ilginç olacaktı benim için. Gezimiz 5 gün 4 gece olduğu için yolculuğumuz gece başlayacaktı, böylece sabahın erken saatlerinde orada olabilecektik. 35 kadar bayan Sabiha Gökçen Havalanında buluştuk; onlar Kastamonu’dan toplanıp geldiler, bense Kayseri’den akşam ucağıyla oraya geçtim. Gece 02:00 ye kadar havaalanında oyalandık. Daha sonra Arap havayolları ile Dubai Jumeirah a doğru yola çıktık. Oranın saatiyle sabah 7.00 de Jumeirahdaydık. Tur rehberimizle havaalanında buluşup Dubai panaromik turu yapmak üzere otobüsümüze bindik. Bu turda Altıncılar ( golden souk) ve baharatçılar çarşılarını gezdik. Burj EL Arab’ın uzaktan fotografını çektik. Emirliğin başı olan EL Makhdum’un saraylarından birinin girişine kadar otobüsümüzle girdik. Sarayın büyük kapısından içeri girmek yasak olduğu gibi yakınlarından fotoğraf çekmek de kesinlikle yasaktı. Sarayın girişi boyunca her yerde tavuskuşları vardı. EL Makhdum tavuskuşlarını çok sevdiği için önemleri büyükmüş öyleki aracın önüne çıkarsa bir tavuk kuşu araç durmak ya da yolunu değiştirmek zorundaymış, tavuskuşlarından birinin yanlışlıkla ezildiğini düşünmek bile istemiyorum.

Buradan sonra Atlantis The Palm Otel’de öğle yemeği yemek üzere yolumuza devam ettik. Yol boyunca muhteşem binalar gördük, bir o kadar da şantiye.

Sonunda Atlantis Palmiye Otele vardık. Otelin her yeri muazzam güzellikteydi. Her şey düşünülmüş çok şık bir oteldi.

Otelin girişinde bizi büyük sütunlar ve ortasında yeralan elde şekillendirilen rengarenk camlardan oluşan muhteşem bir heykel yer alıyordu.

Atlantis Otel’de yemek katına indiğimizde devasal akvaryumun önünden uzun bir süre ayrılamadık. Köpek balıkları ve vatozlar dahil her türlüü balığın bulunduğu akvaryumun seyrine doyum olmuyor. Daha sonra açık büfede bir çok dünya mutfağının güzel yemeklerinin yer aldığı  bir öğle yemeği yedik ki inanılmaz lezzetliydi. Neyse yediğim içtiğim bana kalsın ben gezdiğim yerleri anlatmaya devam edeyim.

Atlantis Palmiye Otel’den sonra tekrar otobüsümüze binip Dubai’yi geze geze kalacağımız otel olan Sheraton Four Points’e  vardık.

Aynı gün teknede akşam yemeğimiz vardı Dubai Creek de. Aksama kadar boş durmadık orada samimiyetimizi iyice arttırdığımız canım arkadaşım Merve’ciğimle kendimizi dışarı attık. Yol sorarak yakın çevreyi tanımaya çalıştık, yanımızdan geçen arabalar, insanlar tarafından rahatsız edilmediğimiz çok hoşumuza gitti. Dubai ‘nin hemen heryerinde büyük şantiyeler kurulmuş, buralarda çalışanlarsa Pakistan veya hindistan asıllı işçiler, dolayısıyla dubai nüfusunun büyük çoğunluğunu bu insanlar oluşturuyor. Hintliler her zaman yerel kostümleriyle geziyorlar, Dubai’de bir çok yerde bu kostümlerden ve sari ler için özel dokunmuş ipek kumaşlardan bulmamanız mümkün.

Akşam Dubai creek’de katıldığımız teknede yemek turu çok eğlenceli geçti. Dubai deki koyu baştan aşağı iki kez turladık en az. Dubai’nin muhteşem binalarını gece görme fırsatı bulmuş olduk.

Ertesi gün safari turumuz vardı. Turun saat 4 te olduğunu bilerek yine canım arkadaşım Merve ile birlikte Dubai şehir turuna çıkıp, büyük alışveriş merkezlerini gezdik, Saat 4 olmadan geri döndüğümüzde otelimizn önünde bizi bekleyen beyaz jeepler vardı. Her jeepte 6’şar kişi olmak üzere yerlerimiz aldık ve çöle doğru yola çıktık.

Çöle vardığımızda tüm soförler durdu ve lastiklerin havasını indirdiler, heyecanlı bir macera bizi bekliyordu. Biz de bu moladan istifade sıcacık çöl kumuna basma fırsatı bulduk. Batmak üzere olan güneşin keyfini sürerek bol bol fotoğraf çektik.

Dubai’de çölde safariye gidip de Kastamonu halk oyunlarından en bilineni olan Sepetçioğlu’nu oynamadan olmazdı tabi, bu görev de severek yerine getirildi.  Jeeplere tekrar binerek bu kez genç arap şöförümüzün çılgınca sürdüğü jeepin içinde bağırış çağırış en tepelere çıkıp hızlıca aşağılara kayarak indik.  Çok heyecanlı ve biraz da ürkütücü olsa da eğlenceliydi. Safaride bir bedevi çadırına girip burada yemeklerimizi yedik, dansöz izledik, ÖZlem’in pakistan’a gittiğinde yaptırdığı gibi ben de elime kına yaptırdım. Güneş çoktan battığı için çöl kumu buz gibi soğumuştu ama hava halen üşütmeyecek kadar sıcaktı. Cumartesi günü otobusle diğer bir emirlik olan AbuDhabi?ye doğru yola çıktık.

Abu Dhabi yi yarın anlatmaya devam edeceğim.

28 Replies to “DUBAİ SEYAHATİM”

1. hımmmm muazzam bir gezi olmuş ,öylede güzel anlatmışsın ki seninle berarber gezdim sanki ,otellere hayran oldum,ne kadar gösterişli,devamını merakla bekliyorum….

Paranın gücünün hissedildiği bir yer Arap Emirlikleri, ne var ne yok her şey çok gösterişli.

2. insallah bize de kısmet olur oraları gormek….Anlattıklarınla gimiş kadar olduk arkadaşım…

İnşallah Fulya’cım birlikte gideriz belki ileride ne dersin??

3. Harika rüya gibi desene Fulya’cığım.Benim de en çok görmek istediğim yerlerdendir Dubai ve AbuDhabi.Bu yazıda keyifle okuyacağım yazılar arasında.İçim gitti inan.Keşke bize de böyle bir fırsat çıksa diye.Senin adına çok sevindim.gerçekten gezip görülecek yerler arasında.sevgiler.

Teşekkürler Mehtap..bende çok istemiştim Dubai’yi görmeyi nasip oldu, eminim sana da olacaktır. sevgiyle kal

4. Tavuskuşları güvercin gibi ortalıkta geziyor mu yoksa:) Resimler süper,kalabalık tatiller ayrıca güzel.

Tavuskuşları evin girişindeki yol boyunca geziyorlar, kimisi ağaca konmuş, kimisi yolun ortasında…öok ama çok ilginçti 100 lerde tavuskuşu bir arada görmek

5. süper yahu… iç çeke çeke okudum yazını… bol gezmeli tatil olmuş…

süperdi cidden..teşekkür ederim:)

6. Aa.. ne guzel yapmissin gitmekle 🙂

Evet çok hoş oldu gerçekten

7. offf Fulya ne güzel yerler.Ne güzel fotolar.Ne iyi etmişsin de gitmişsin.Sayende görmüş kadar oldum.Teşekkürler canım.

Beğendiğinize sevindim..teşekkürler:)

8. Fulyacım bu ne muhteşem bir gezi yaa,diğer gezi notlarını heyecanla bekliyorum…dubai’yi anneyle gezmek ne güzel,hangi turla gittiniz tavsiye eder misin canım? sevgiler

Dubai’de annele birlikte olmak kesinlikle çok güzeldi hem hasret giderdik hem de boyle bir tecrübeyi paylaşmık olduk. Turumuz cnn tur’du..kesinlikle tavsiye ederim

9. görüntüler çok güzel…orada olmak ne kadar güzel olurdu..paylaşımınız çok güzel

Çok teşekkür ederim:)

10. hamdiyehome says:

selam ne güzel gezmişiniz,
    ben de geçen yaz oğlumun yanına gitmiştim eşimle oğlum bizi çok güzel gezdirmişti,şimdi sizin resimlere bakınca anılarım tazelendi ben de en çok tekne turunu beğenmiştim,çarşıları muazzam güzel,üzeri pembe renkli taksiler dikkatinizi çektimi bilmiyorum,şöförleri bayan ve bayan yolcudan başkası binemiyor uygulama hoşuma gitmişti İstanbul’da da olsa hiç fena olmaz diye düşünmüştüm,sevgiler gönderiyorum gezinizin devamını bekliyorum.

taksilerin kendi bej üstleri renk renk olması dikkatimi çekmişti ama pembe taksi dikkatimden kaçmış, o kadar da taksiye bindik hiç denk gelmemiş.

11. Wauw cok güzel bir gezi olmus yaa, okuyunca kendimi orda hissettim bir an sagol paylasim icin. Bende birgün gitmek isterim dogrusu. Elindeki kinada cok hos durmus 😉
    Sevgiler

Begendiğine çok sevindim teşekkür ederim

12. EYLULBAHCESİ says:

Ayyy ne harika bir gezi yapmışsınız..canım dubaiye gitmek istedi…fotoğraflar harika. çok iyi yapmışsın gitmekle..her yeri görmek lazım

Kesinlikle heryeri görmek lazım:) inşallah başka yerlere de gitme fırsatımız olur…sevgiler

13. ne güzel geçmiş gezi. Safari de harikaymış :):)
    İyi ki gitmişsin !!

Çok güzeldi zeya’cım, ben de iyiki gitmişim diyorum, teşekkürler…

14. ne kadar güzel bir gezi olmuş buuu. Nalan dan sonra bir de seninle gezeceğiz Dubai’yi desene. Bazen tek başına geziler güzel oluyor. Her yıl bir kez yaparım. Özellikle Orduya giderken yaparım ki, kendi akrabalarımla istediğim gibi birlikte olayım diye. Sevgilerimle

Lale Abla’cım çocuklar büyüdükçe kendimize ayrıdığımız zaman dilimi daha çok artıyor, ben bu gezimde kendi çocukluğumda etrafımda olan büyüklerimle bir seyahat yapmış oldum, onlara her konuda yardımcı olmaya çalıştım, çok da keyif aldım

15. bu galiba gorumcemin muhtesem diye bahsettigi tur:)

kesinlikle dogru bahetmiş muhteşemdi:)) sevgiler

16. Görmeyi istediğim yerlerden biri, çok güzel bir yer olduğu kesin 🙂
    sevgiler

Çok güzel ve farklı bir yer..sevgiler

17. Fulyacım harika bir gezi olmuş,fotoğraflara bayıldım..
    Akvaryum özellikle şahane,bizim çocukların görmesini çok isterdim..Ağzımız açık izlerdik hep beraber:))
    Devamını bekliyorum merakla…

Ben de aynen orada çocuklarımın o akvaryumu görmesi gerektiğini düşündüm, seyrine doyum olmuyor saatlerce seyretsen bıkılmaz

18. vaaauwwww Fulya..
    Bir gün bende gitmek isterim.
    Harika resimler, sağolll

Teşekkürler Alev’cim gerçekten güzeldi…sevgiler

19. Fotoğraflar harika,ne güzel..Dubai merak ettiğim bir yer,fotoğraflar sayesinde fikrimiz oluyor.Paylaşım için teşekkürler..

Ben teşekkür ederim

20. Canım harika geçmiş.Resimlere bayıldım.Dövmene de:))Yenisi tekrar olsun inşallah.Allah içine sindirsin:)Sevgiler:))

Teşekkür ederim, inşallah her isteyene nasip olur, sevgiler

21. fulya abla meraba ben yağız gezip çektiğiniz yerler çok güzel…

Yağız’cığım beğendiğine sevindim canım. Çok ama çok teşekkür ederim okuyup yorum yazdığın için:)

22. doğrusu hiç merak etmediğim yerlerden biriydi ama çölü özellikle merak ettim, ne kadar ihtişamlı binaları falan kına da acayip zarif duruyor

kınayı begendiğine sevindim….Dubai yi en azından bir kere görmek yeter diye düşünürdüm ben de ama şimdi gidip de göremediğim yerlerini de görmek için tekrar gitmek istiyorum

23. karmançormancı says:

ne zevkli olmuş.. 🙂

öyle oldu gerçekten

24. Sizinle birlikte bu guzellikleri gezmeyi inanin cok isterdim

guzel yazilarinizi ve resimleri bizimle paylastiginiz icin tesekkurler

mutlu bir hafta sonu tatili dilerim…

çok teşekkürler sevgiyle kalın

25. canım harika bir seyahet oluyor gördüğüm kadarı ile keyfini çıkar
    valla böyle bir kaçamak süper olmuş
    fotolar da süper
    sen de öyle görünüyordun
    ne kadar hoşsun

çok çok teşekkürler maviannecim

26. canım süperrrrrrrr
    tadını çıkar
    iyi eğkenceler

27. canım yeniden olsa da tekrar aynı maceraları beraber yaşasak…
    seninle gezmek büyük bi ayrıcalıktı ve çook eğlenceliydi…

Mervecim canım arkadaşım, benim için de daha özel ve güzel oldu seninle birlikte Dubai gezisi. Tekrarlamalıyız mutlaka bir başka seyahatte..

28. teşekkürler dubai benim hayallerimin şehri bir kere gittim bin defa olsa yine giderim